Translate

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Αττική Οδός: “Μίσος” για το Ελληνικό Δημόσιο που της έδωσε το έργο

 


 Εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου στρέφεται συνεχώς η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου στην τελευταία τετραετία απαιτώντας αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ, παρά τα τεράστια κέρδη που αποκομίζει….

Η Αττική Οδός τα τελευταία χρόνια βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο κυρίως εξαιτίας των οικονομικών απαιτήσεων που έχει έναντι του Ελληνικού Δημοσίου για διάφορα ζητήματα μέσω των οποίων έχει εισπράξει πολλά εκατομμύρια ευρώ.

Τις τελευταίες ημέρες όμως η Αττική Οδός βρέθηκε αντιμέτωπη με μια κακοκαιρία την οποία όπως φαίνεται δεν αντιμετώπισε με ορθό τρόπο και τώρα συμφώνησε να καταβάλλει ως αποζημίωση 2.000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο όχημα. Σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς το συνολικό ποσό της δαπάνης για τις αποζημιώσεις σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 6 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο η εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού έχει εισπράξει το ποσό των 3 δισ. ευρώ από διόδια τα τελευταία 15 έτη και τα κέρδη αγγίζουν τα 770 εκατ. ευρώ!

Αττική Οδός: Με μερίσματα-μαμούθ “πέθανε” χωρίς καμία… Ελπίδα

Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία αναμένεται να διανεμηθεί και προμέρισμα για τη χρήση του 2021, το οποίο εκτιμάται ότι ανέλθει σε περίπου 30 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τα συνολικά έσοδα σε 335 εκατ. ευρώ από το 2019 και έπειτα.

Μπαράζ οικονομικών απαιτήσεων

Η εταιρεία διαχείρισης της Αττική Οδού δεν άφηνε ούτε ευρώ χαμένο και ανά τακτά χρονικά διαστήματα στρέφονταν ενάντια στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτώντας τα έσοδα που είχε χάσει από τα διόδια για διάφορους λόγους μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται μέχρι και οι καταλήψεις των σταθμών από διαδηλωτές, άνοιγμα των διοδίων λόγω πυρκαγιάς, λόγω κακοκαιρίας, λόγω υπερβολικής κίνησης, κ.ά.

Ωστόσο από το 2017 και μετά οι προσφυγές ενάντια στο Δημόσιο ήταν πολύ συχνές και οι απαιτήσεις πολύ υψηλές. Ειδικότερα η Αττική Οδός το 2017 πραγματοποίησε την πρώτη μεγάλη «επίθεση» προς το Δημόσιο απαιτώντας απωλεσθέντα έσοδα από τα διόδια για τις περιπτώσεις όπου το Δημόσιο επέβαλλε την μη είσπραξή τους. Σύμφωνα με τον τότε υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη εκείνη την περίοδο βρίσκονταν σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για την επέκταση της σύμβασης της Αττικής Οδού.

Το 2018 η Αττική Οδός πέρασε και πάλι στην «αντεπίθεση» διεκδικώντας 28 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο για την κατασκευή ή την συντήρηση διαφόρων έργων που δεν περιελάβανε η σύμβαση.

Το 2019 η Αττική Οδός ανακοινώσει αυξήσεις στα διόδια σε δύο φάσεις και υποβάλλει αίτηση προσφυγής στη διαιτησία.

Το 2020 η Αττική Οδός, μαζί με άλλες εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων ζήτησαν από το Ελληνικό Δημόσιο όπως αναμενόταν αποζημίωση για τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν από το lockdown που είχε προκαλέσει ο κορωνοϊός. Όπως ορίζει η σύμβαση που έχουν υπογράψει με το Δημόσιο, έχουν δικαίωμα αποζημίωσης όταν το Κράτος για λόγους ανωτέρας βίας (όπως με τον κορωνοϊό) προχωρά σε απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων. Το συνολικό ποσό που ζητούσαν ανέρχονταν σε 80 εκατ. ευρώ.

 

Το έργο της Αττικής Οδού

Το έργο της Αττικής Οδού κόστισε σχεδόν 1,3 δισ. ευρώ και το 35% (420 εκατ. ευρώ) χρηματοδοτήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε όπως αποκάλυψε και το Newsauto.gr διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις προσφορές τους έως τις 20 Απριλίου 2022.

ΠΗΓΗ:  newsauto.gr


ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ 6199/2015 ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΑ.

Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - ΒΟΥΛΗ

1.0 Επιτροπές Έρευνας και Ελέγχου

1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
 
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ' αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ' αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ,ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΘΕΣΗ!!!
ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ.


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
6977868000 - 6907847307
esymygdonias@gmail.com
isaakostas@gmail.com

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ FB:
https://www.facebook.com/pg/esymygdonias

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UC1GX6dXuXx706l-nfsST_8w/videos

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:https://www.e-synews.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?=0

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου