Translate

Παρασκευή 1 Απριλίου 2022

Leopard: Γιατί παίρνουμε βλήματα 120 χιλ. από τις ΗΠΑ για τα ελληνικά τεθωρακισμένα

 


 

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος απάντησε, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, σε ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Αντώνιος Μυλωνάκης, με θέμα «Παραγγελία βλημάτων Μάχης για τα Leopard, παρά τις υπάρχουσες συμβάσεις των ΕΑΣ με κατασκευάστριες εταιρείες», λέγοντας αρχικά ότι η προμήθεια των πυρομαχικών εκπαιδεύσεως 120 χιλιοστών, πραγματοποιείται για την κάλυψη αδήριτων εκπαιδευτικών αλλά και επιχειρησιακών αναγκών του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ).

Ο ΥΕΘΑ τόνισε πως η ανάθεση της προμήθειας μέσω Διακρατικής Συμφωνίας με τις ΗΠΑ υλοποιήθηκε σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, συγκεκριμένα μάλιστα με το άρθρο 76 του ν.3883/2010 (Α΄167), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 146 του ν.4782/2021 (Α΄36), σε συνδυασμό με το άρθρο 17 του ν.3978/2011 (Α΄137) και το άρθρο 49 του ν.3433/2006 (Α΄20).

Οι λόγοι που συνηγόρησαν στην επιλογή αυτή αναλύονται ως εξής:

– Η προμήθεια μέσω FMS δίνει τη δυνατότητα άμεσης κάλυψης των επιχειρησιακών απαιτήσεων με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος αγοράς, μέσω των υφιστάμενων αποθεμάτων που τηρούν οι αμερικάνικες Ένοπλες Δυνάμεις για την υποστήριξη των ιδίων ή/και άλλων χωρών – μελών του συστήματος FMS.

– Τα πυρομαχικά που θα αποσταλούν είναι πρόσφατης κατασκευής (διετίας) και ετοιμοπαράδοτα, συνεπώς ελαχιστοποιείται ο χρόνος παράδοσης σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη διαδικασία, ενώ παράλληλα θα αποτραπεί η ανάλωση πυρομαχικών μάχης για λόγους εκπαίδευσης.

– Ο τύπος των συγκεκριμένων πυρομαχικών έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις του ΕΣ και είναι πιστοποιημένος για σωλήνες πυροβόλων L44 και L45 των αρμάτων LEO του Ελληνικού Στρατού.

– Εξασφαλίζεται η αξιόπιστη και σε βάθος χρόνου παροχή των αναγκαιούντων υπηρεσιών – πιστοποιητικών, καθώς και η παροχή πληροφοριών για όρια ζωής και τυχόν επικαιροποίηση – επέκταση αυτών, πιθανές αναστολές ή περιορισμούς χρήσης και τυποποίηση συνθηκών αποθήκευσης – μεταφοράς καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των υπόψη υλικών.

– Τα υπόψη πυρομαχικά έχουν υποστεί τη διαδικασία ποιοτικού ελέγχου και διασφάλισης ποιότητας που προβλέπεται για τον Αμερικάνικο Στρατό.

– Η προμήθεια αυτή διέπεται από την αρχή του μηδενικού οφέλους – μηδενικής ζημίας (“no profit – no loss” concept) με τις ίδιες εγγυήσεις υλικών που ισχύουν και για την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

– Αντιθέτως, στην περίπτωση προμήθειας μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών και συμπαραγωγής με την ΕΑΣ ΑΒΕΕ, εκτιμάται ότι το κόστος προμήθειας θα υπερδιπλασιαζόταν, ενώ παράλληλα ο μέσος χρόνος παράδοσης θα κυμαινόταν μεταξύ 18 και 24 μηνών, λόγω των διαδικασιών της συμπαραγωγής, με αποτέλεσμα τη δυσμενή επίδραση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στη συμμετοχή των ελληνικών ΕΔ σε διεθνείς και συμμαχικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Τα προβλήματα στην παραγωγή αυτών των βλημάτων

Μάλιστα, ανεξάρτητα από τα παραπάνω, από την πληροφόρηση που έχει περιέλθει, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, στο Γενικό Επιτελείο Στρατού, η ΕΑΣ ΑΒΕΕ δε διαθέτει την ικανότητα παραγωγής εκπαιδευτικών πυρομαχικών αρμάτων μάχης 120 χιλ., παρά μόνο τη δυνατότητα παραγωγής συγκεκριμένων απαρτίων του βλήματος και αποκλειστικά κατόπιν σχετικής παραγγελίας από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Εν κατακλείδι, σε συνδυασμό με τα ως άνω εκτεθέντα, δεν υφίσταται δυνατότητα προμήθειας, μέσω της εταιρείας ΕΑΣ ΑΒΕΕ, του συγκεκριμένου τύπου πυρομαχικού για την κάλυψη των υφισταμένων επιτακτικών αναγκών.

Τέλος, όσον αφορά στην προμήθεια πυρομαχικών μάχης το πρόγραμμα προμήθειας βρίσκεται στη διαδικασία ενεργοποίησης και για την υλοποίησή του θα προβλεφθεί, στους ειδικούς όρους της διακήρυξης, η δυνατότητα συμμετοχής εγχώριων εταιρειών ως υπερεργολάβων ή υποκατασκευαστών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

ΠΗΓΗ:  onalert.gr


ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ 6199/2015 ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΑ.

Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - ΒΟΥΛΗ

1.0 Επιτροπές Έρευνας και Ελέγχου

1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
 
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ' αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ' αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ,ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΘΕΣΗ!!!
ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ.


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
6977868000 - 6907847307
esymygdonias@gmail.com
isaakostas@gmail.com

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ FB:
https://www.facebook.com/pg/esymygdonias

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UC1GX6dXuXx706l-nfsST_8w/videos

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:https://www.e-synews.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?=0

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου