Ηλεκτρικά ποδήλατα εντάσσουν στο δυναμικό τους στον στρατό όλο και περισσότερες χώρες. Ακόμα και στους πιο σημαντικούς πολέμους από τα τέλη του 19ου αιώνα, τα ποδήλατα είχαν ρόλο.
Σύμφωνα με το inews.co.uk, τουλάχιστον τρεις χώρες εξελίσσουν προγράμματα αξιοποίησης e-bikes: η Δανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και μία ευρωπαϊκή χώρα που ανήκει στο NATO αλλά δεν κατονομάζεται.
Τη δική τους θέση είχαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα στη Διεθνή Έκθεση Άμυνας και Δυνάμεων Ασφάλειας στο Λονδίνο και το ExCel Centre. Αίσθηση προκαλούν οι εκτιμήσεις σχετικά με τον τζίρο που αναμένεται να έχει αυτή η αγορά σε ορίζοντα πενταετίας: Γίνεται λόγος ακόμα και για 40 δισ. ευρώ μέχρι το 2026!
Το SUV των e-bikes
Αρκετές εταιρείες παρουσίασαν μοντέλα τους. Με ελαστικά πλάτους πέντε ιντσών που είναι πιο πιθανό να έχει μια μοτοσικλέτα, το στρατιωτικό e-bike των Jeep & Quietkat, εξοπλίζεται με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα Bafang Ultra (1.000+ watts ισχύος και 160 Nm ροπής) που μπορεί να ανταπεξέλθει σε απαιτήσεις ανάβασης σε δύσκολα εδάφη, μεταφέροντας και στρατιωτικό εξοπλισμό.
Βεβαίως, έχουν γίνει ειδικές τροποποιήσεις, όπως θήκες για όπλα αλλά και αναδιπλούμενα ηλιακά πάνελ που επιτρέπουν τη φόρτιση στο πεδίο μάχης. Η αυτονομία ορίζεται στα 100 χιλιόμετρα. Το κόστος απόκτησης ενός τέτοιου e-bike, το οποίο ο κατασκευαστής χαρακτηρίζει ως… «το SUV των e-bikes», ξεπερνά τις 8.000 ευρώ.
Η Jeep έχει επίσης παραδώσει μια πτυσσόμενη έκδοση των ποδηλάτων για χρήση από τις δυνάμεις αλεξιπτωτιστών της Δανίας. Η εταιρεία συνεργάζεται με διάφορους οργανισμούς επιβολής του νόμου, συμπεριλαμβανομένου του FBI.
Ο Duncan Horner, διευθυντής διεθνών πωλήσεων για την QuietKat, η οποία κατασκεύασε και σχεδίασε το σύστημα μπαταριών για το ποδήλατο Jeep, είπε ότι «αυτά τα ποδήλατα είναι πραγματικά το SUV των ηλεκτρονικών ποδηλάτων. Έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα τις ανάγκες μιας στρατιωτικής εφαρμογής – την ικανότητα να είναι εντελώς εκτός δρόμου, να μεταφέρουν βαριά φορτία και να είναι αθόρυβα. Είναι ιδανικά αν χρειάζεται να διανύσετε εκείνα τα τελευταία μίλια όπου δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μεγαλύτερο όχημα αλλά χρειάζεστε τη βοήθεια ενός μηχανήματος».
Στη Διεθνή Έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας (DSEI) μεταξύ εκείνων που είχαν ποδήλατα ήταν και η Polaris, μια αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία στρατιωτικών οχημάτων παντός εδάφους. Έχει μια συνεργασία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων Sur-Ron για να ενσωματώσει τα ηλεκτρονικά στο εκτός δρόμου ποδήλατό της, σε ένα από τα μοντέλα της που προορίζεται για τις ειδικές δυνάμεις.
Η Polaris είπε ότι είχε επινοήσει έναν τρόπο λειτουργίας του ποδηλάτου για έναν «Ευρωπαίο πελάτη ειδικών επιχειρήσεων». Το Βρετανικό υπουργείο Άμυνας δεν απάντησε σε ερώτηση εάν έχουν προμηθευτεί ηλεκτρικά στρατιωτικά ποδήλατα οι ένοπλες δυνάμεις της Βρετανίας.
Οι κατασκευαστές των στρατιωτικών ποδηλάτων υποστηρίζουν ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας στις μπαταρίες καθιστά το ποδήλατο επιχειρησιακό, επιτρέποντας στους στρατιώτες να κάνουν πετάλι σε μεγάλη απόσταση, ενώ μεταφέρουν επίσης ένα τυπικό φορτίο εξοπλισμού περίπου 30 κιλών.
Η ιστορία των ποδηλάτων στους πολέμους
Από την εμφάνιση του ποδηλάτου μαζικής παραγωγής στα τέλη του 1800, οι στρατοί προσπάθησαν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των στρατιωτών στους δύο τροχούς.
Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα οι περισσότερες ευρωπαϊκές ένοπλες δυνάμεις είχαν σχηματίσει μονάδες με ποδήλατα για να αντικαταστήσουν τα άλογα για την παράδοση των μηνυμάτων και για αποστολές ανίχνευσης και παρακολούθησης.
Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Βρετανικός Στρατός είχε δύο Μεραρχίες Ποδηλάτων, αφιερωμένες σε μεγάλο βαθμό σε καθήκοντα φρούρησης. Πριν ο πόλεμος βαλτώσει σε χαρακώματα, όλες οι πλευρές προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν μονάδες ποδηλατών που τότε κινούνταν γρήγορα, με τον βελγικό στρατό να χρησιμοποιεί πρώτος από όλους αναδιπλούμενα ποδήλατα.
Ωστόσο, οι Ιάπωνες ήταν αυτοί που ταυτίστηκαν περισσότερο με τη μαζική ανάπτυξη ποδηλατών στρατιωτών. Όταν το Τόκιο εισέβαλε στην Κίνα το 1937, το έκανε με ένα «πεζικό ποδηλάτων» 50.000 ατόμων!
Η ικανότητα γρήγορης μετακίνησης μεγάλου αριθμού στρατευμάτων στο έδαφος της ζούγκλας χωρίς μηχανοκίνητη μεταφορά αποδείχθηκε ζωτικής σημασίας για τις πρώτες νίκες της Ιαπωνίας στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τη διάρκεια της εισβολής στη Μαλαισία το 1941, η Ιαπωνία μπόρεσε να ξεπεράσει τον βρετανικό στρατό που υποχωρούσε, χρησιμοποιώντας ποδήλατα σε μικρές διαδρομές με αποτέλεσμα τελικά την ταπεινωτική απώλεια της Σιγκαπούρης.
Κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, οι Βιετκόνγκ χρησιμοποιούσαν ποδήλατα για να μεταφέρουν προμήθειες κατά μήκος του μονοπατιού Χο Τσι Μινχ.
Μάλιστα ο Ελβετικός Στρατός διατήρησε το Σύνταγμα Ποδηλάτων μέχρι το 2001!
ΠΗΓΗ: ΜΙΛΙΤΑΙΡΕ
Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - ΒΟΥΛΗ
1.0 Επιτροπές Έρευνας και Ελέγχου
1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ' αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ' αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.
ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
6977868000 - 6907847307
esymygdonias@gmail.com
isaakostas@gmail.com
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ FB:
https://www.facebook.com/pg/esymygdonias
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UC1GX6dXuXx706l-nfsST_8w/videos
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:https://www.e-synews.gr
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?=0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου